ראש אגף התנועה: ביצענו מעל 1,000 בדיקות למצלמות – הם אמינות
מוטי סבן 1 Comment on ראש אגף התנועה: ביצענו מעל 1,000 בדיקות למצלמות – הם אמינותסאגת מצלמות המהירות לקראת סופה? דורון ידיד מי שמשמש כראש אגף התנועה במשטרת ישראל, בטוח כי המצלמות יחזרו לעבוד כרגיל, ביצענו אלפי בדיקות והסטיות הם שוליות
התכניות האחרונות
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"
- "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"
- גבורה יהודית בשואה: "העונש על צום כיפור: שבועות של כאבי תופת"
- שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום
- אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה
תגיות
אמינות או לא: ראש אגף התנועה במשטרה דורון ידיד אומר בראיון לגבי סוגיית 'מצלמות המהירות' כי החזרת המצלמות לפעולה שוב הוא עניין של זמן, לדבריו:
"אגף התנועה במשטרת ישראל ביצע למעלה מאלף בדיקות בתקופה האחרונה שהוכיחו מעל לכל ספק כי המערכת אמינה ומדויקת". כך מגיב ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב דורון ידיד, כשהוא נשאל לגבי סערת מצלמות המהירות א-3
סוגיית מצלמות המהירות ואמינותן התפוצצה בחודש יוני השנה, כאשר הפרקליטות הורתה למשטרה להקפיא באופן זמני את מתן הדוחות מהמצלמות, לאחר שמכון התקנים הודה כי לא בוצעו בהן ניסויים בישראל.
מדובר במאות מצלמות מהירות מתוצרת הולנד המוצבות בצדי הדרכים, שהחליפו את המצלמות הישנות מבוססות הרדאר. בעקבות האמור נחקר במשטרה בכיר במכון התקנים והמצלמות החלו לעבור סדרת בדיקות בטכניון, בהן התברר כי הסטייה שלהן היא סטייה שולית בלבד.
"אגף התנועה במשטרת ישראל ביצע למעלה מאלף בדיקות בתקופה האחרונה שהוכיחו מעל לכל ספק כי המערכת אמינה ומדויקת", אומר ניצב ידיד בראיון ל"עורך הדין". "מסתמן כי בדיקות הטכניון עד כה מצביעות על תקינות המערכת ואמינותה. נמתין לתוצאות הסופיות, שכרגע נראה כי הן יביאו להפעלת המצלמות לאכיפת מהירות".
כשלא עושים את הבדיקות הנכונות גם 1000 זה כשל.
צריך לבצע 2 בדיקות חשובות –
1. השפעת רכב נוסף במסלול מחוץ ללולאה המגנטית אשר רק חולף לידה והשפעתו על הטריגר – במילים יותר פשוטות
רכב אשר נוסע נניח בנתיב השמאלי כחוק , חולף את הלולאה מגנטית הראשונה ( יש 2 והמחשב בודק כמה זמן הרכב עבר מהלולאה הראשונה לשניה ומחשב המהירות ) ואז – שימו לב טוב – לפני שהרכב מגיע ללולאה השניה רכב במסלול לייד אשר חולף קרוב ללולאה השניה
גורם לטריגר ! המחשב מחשב בעצם את הרכב הנמדד בכניסה ללולאה ולוקח נתון שגוי ורכב אחר אשר הפעיל את הלולאה השנייה !
גם עשרת אלפים בדיקות של המשטרה לא ימצאו בעייה אם לא יבדקו את הנושא הזה ספציפי. זה לבד מתכון למאות דוחות שגויים ביום.
2. השפעה של קרינה אלקטרומאגנטית מתוזמנת על טריגר הלולאה השנייה לאחר שהרכב הנמדד עבר הלולאה הראשונה – ובמילים פשוטות –
נניח רכב נוסע בנתיב השמאלי עבר הלולאה הראונה – עדיין לא הגיע לשנייה ורכב צבאי לחץ PTT במכשיר קשר – גרם לטיגר ללולאה השנייה ( לפני שהרכב הנמדד הגיע אליה ! ) זה יגרום למדידה שגוייה – מהירות נמדדת גבוהה של הרכב כאשר בפועל הרכב נסע כחוק.
משטרה – אפשר לעצום עיניים ממה שכתוב פה , או שתכשירו המצלמות ותגלו את זה בהמשך. אם אני אקבל דוח תצטרכו לבדוק בדיוק את זה. יש תופעה ידועה ומוכרת כי הרכבים בנתיב הסמוך מפעילים הלולאה וגורמים קריאות שווא. יש יותר מדי פרמטרים – מרחק הרכב האחר ממרכב הנתיב ( הרי לא כולם נוסעים בדיוק באמצע ויתכן כי הרכב האחר היה מעט שמאלה והתקרב ללולאה וגרם לטריגר בזמן שרכב אחר חלף הלולאה הראשונה ) , יש גם עניין המאסה של הברזל – משאית או מסחרית גם אם יותר רחוקה תגרום לטריגר בנתיב סמוך. ויש עוד פרמטרים.
המדינה תעשה טעות אם ישתמשו ב "טכנולוגיה" כזאת. בלתי אמינה לחלוטין.